Snel zoeken

Inschrijven nieuwsbrief

Schrijf u in voor de maandelijkse nieuwsbrief

Over Projekt Duga

Projekt Duga betekent: Project Regenboog waarbij de regenboog teken van een vriendschapsverbond voorstelt zoals we tegenkomen bij Noah na de vloed. Ons project bevindt zich in de "Kordun" (voormalige Krajina) een verlaten streek in het binnenland van Kroatie, vlak aan de grens met Bosnie. De streek wordt gekenmerkt door de aanwezigheid van minderheden: Servisch terugkerenden, Kroatische moslims en Kroaten die na de oorlog vanuit Bosnie gevlucht zijn. Het is een vergeten streek. In alles een grote uitdaging om te werken aan verzoening en een vriendschapsverbond. Het project is actief sinds mei 1999 en richt zich met op op alleenstaande ouderen en kinderen en jongeren.

Waar we nu vooral veel aandacht aan geven, is de kinder- weekendclub (De Leeuwenbende), de jaarlijkse zomer- en winterkampen en daarbij zijn we op zoek naar groepen die ons willen bezoeken. Het project kent een eigen kampeerterrein en biedt plaats aan 30 personen. Het kampeerterrein wordt onderhouden door de plaatselijke jongeren en kinderen van De Leeuwenbende en door de groepen die ons komen bezoeken. Voor 2017 hebben we nog plaats voor één groep.

Bootcamp programmeren of webdevelopment in Kroatie

 

Het nieuwe plan is om vanaf de zomer 2018 te starten met Bootcamps op de projectlocatie in Kroatie.

 

Read More Read More

Groepen gezocht: zomer 2017 in Kroatie

Helaas, op het moment dat ik dit schrijf (1 mei 2017) hebben we nog niet een aanmelding van een groep om ons te bezoeken in 2017. Toch zouden we de komende zomer heel graag een groep (jongeren?) ontvangen zoals we dat gewend zijn van andere jaren....

Read More Read More

Update mei 2016

Twee weken meivakantie - bezoek aan project

Read More Read More

Gebed voor de Balkan

Overzicht gebedspunten, aan te vullen door wie wil.

Read More Read More

Takenlijst en "to do list " voor 2015

De voorlopige takenlijst voor het komende jaar: 2015

Read More Read More

Takenlijst augustus 2014

De voorlopige takenlijst voor de laatste zomerweek in Kroatie

Read More Read More

Nieuws juli 2014

Het is druk aan het worden!

Read More Read More

Update mei 2014

Beste mensen,

En zo zijn we alweer een maand in Kroatie. Tijd voor de twee wekelijkse email update. In Kroatie is niet alleen de tijd snel gegaan. Hier een verkort overzicht:

Read More Read More

Bezoek Projekt DUGA - najaar 2013

Bezoek Kroatie 7 - 14 okt 2013
Read More Read More

Geslaagd zomerkamp en de Leeuwen Bende

Via Facebook (www.facebook.com/projektduga en www.facebook.com/meindert.jorna) kon het zomerkamp aan de zee gevolgd worden maar hierbij ook een verslag met een wat completer overzicht. Dit verslag kan mogelijk wat makkelijker gekopieerd worden en worden doorgegeven aan geinteresseerden.
 
Wat vooraf ging
Vanaf begin mei zijn we na terugkomst in Kroatie direct begonnen met de kinderclub "De Leeuwenbende". Het was teleurstellend om te bemerken dat de bekende groep jongeren, waarvan een deel vorig jaar op tournee naar Nederland was geweest, weinig interesse toonde. (*Met de meesten van hen hebben we prima contact overigens maar de meesten van hen lijken het zichzelf gewoon niet te willen veroorloven om een dag in de week aan hun klub te besteden vanwege problemen thuis, schoolverplichtingen, werkverplichtingen en relaties die hier vaak op zeer jonge leeftijd veel serieuzer genomen worden dan in Nederland).
Gelukkig ontstond er al vrij snel een groep enthousiaste kinderen en deze zomer hebben er ongeveer 30 kinderen meegedaan aan het kinderprogramma. Van de jongeren zijn Dragan, Patricija, Zoran, Edis en Martina overgebleven. Pas nadat de kinderclub een enthousiaste groep bleek te zijn, kregen we aandacht voor een eventueel zomerkamp aan de zee voor hen. Dat lijkt mij de reden dat we dit jaar erg laat begonnen zijn met het zoeken naar donateurs voor het zomerkamp. Daardoor was het uiteindelijk tot tien dagen voor vertrek onduidelijk of het zomerkamp aan de zee door zou gaan. Maar gelukkig, er kwamen uiteindelijk op het laatste moment voldoende giften binnen waarvoor onze hartelijke dank!
 
Thema en programma
Onze winter- en zomerkampen draaien altijd om een thema. De kinderen kozen (logisch) voor het thema "Het Leeuwenkamp" en dat is het geworden. Via posters en toneel en een kamplied moesten de kinderen presenteren hoe een ECHTE leeuw zou moeten zijn als hij deel wil zijn van de Leeuwenbende. Via sport en spel mochten zij vervolgens bewijzen dat zij volwaardig lid zijn van de Leeuwenbende. Topattracties waren voor hen: honkbal in het water en het rollenspel in de stad. Maar ook het koken als groep en de duiklessen en vele gezelligheid werden genoemd als toppers. Wat ons betreft was de hele groep een topper. Dragan heeft voor het eerst als vrijwilliger een groepje leiding gegeven (groep rood) en groep geel onder leiding van Patricija ging er met de wisselbeker vandoor. Natuurlijk is er ook aandacht gegeven aan de Leeuw van Juda en aan Zijn Karakter en Macht en het kamp hebben we afgesloten met een getuigschrift voor de kinderen waarin zij aangeven trouw te willen zijn aan hun club en waarin ik al hun prestaties weergeef. Als herinnering aan een geslaagd kamp.
 
Vervolg
Alle kinderen zijn weer veilig thuisgebracht en Samira en ik en mijn schoonouders (en natuurlijk onze kinderen) hebben tot vandaag nog even vakantie gehouden aan de zee. Nadat ik wat foto’s plaatste op Facebook over het kamp, kregen we echt golven aan "Likes" en reacties van de kinderen en ouders. De Leeuwenbende is een begrip geworden voor hen en wij gaan ons 100% inzetten om dit begrip levend te houden. Op zaterdag verzamelen de leeuwen zich in Brusovaca en over het algemeen komen er vrijdag al een aantal slapen en blijven ze tot zondag. Aanstaande zaterdag willen we met de hele bende gaan kamperen in het bos. Ook mijn schoonouders zijn nu helemaal verwikkeld in de Leeuwenbende en proberen ook op zaterdag mee te doe. Een hoofdactiviteit is de bijenhouderij waar ik een apart project voor hen van maak en waar ik apart voor elke deelnemer sponsors voor zal gaan zoeken. Informatie daarover kan gevonden worden op www.projektduga.nl
 
1 september moeten de jongens weer naar school in Nederland. We zullen tot december in Nederland aandacht vragen voor dit mooie zendingswerk en zijn beschikbaar voor overleg, voor iedereen die ons een keer voor kortere of langere tjd wil bezoeken of op een andere manier wil meewerken. Ook willen we proberen de maandelijkse ondersteuning beter te organiseren. We zijn nog op zoek naar iemand die wil helpen om www.dugashop.nl te beheren. Dat is de webwinkel waar de kinderen van de Leeuwenbende ook hun fabricaties en producten te koop aanbieden. Voor het winterkamp hebben we nog vrijwilligers nodig.
 
Hartelijke groeten van het gezin Jorna en tot snel!
Read More Read More

Het Leeuwenkamp aan zee, Posedarje 2013

Het Leeuwenkamp aan de zee in Posedarje, Kroatie, was een groot succes. Hieronder het programma met veel programma ideeen.

Read More Read More
donderdag, 28 juli 2011 16:12

Camping, jongeren, zomerkamp aan de zee

Beste mensen,
 

Camping?

Deze zomer is zeker geslaagd wat betreft camping. Na de groep van 36 hebben we vanaf afgelopen maandag een groep van 9 jonge mensen en het gezin van Unen (Fred en Astrid) op bezoek. Tussendoor allerlei aanloop van de plaatselijke jongeren en dat betekent dat er bijna elke dag wel 5 of 6 jongeren slapen bij ons tijdens de zomer. Dit kleine succes duwt ons ook verder. Als we door willen op deze weg dan zal er formeel wat geregeld moeten worden. Ons terrein ziet er vanaf de weg uit als een echte camping maar een campingvergunning hebben we niet.

Zoals wel bekend: waterleiding is er niet en komt er niet, intekenen kost 10.000 Euro en verdere legalisatie een extra investering van nog eens 15.000 Euro. Teveel. Het idee is nu om de camping geen camping te noemen maar zoiets als: "Internationaal wijkcentrum"  of " Internationaal gezelligheidscentrum" of " Internationaal ontmoetingscentrum" ; In het Kroatisch:  "Me?unarodni Društveni Centar DUGA".

Jongeren

Gisteren was weer een leuke jongerendag bij ons. Er wordt nu gekookt voor een finaleplaats. Jongeren kregen een kans om een eigen recept te koken en gerechten werden daarna gekeurd. Het zag er weer geweldig uit en smaakte heerlijk. Gesprek ging over "geloof in wonderen" en een vijftal campinggasten deden leuk mee inclusief het hele gezin van Unen. Duidelijk is dat dit jongeren werk en het evangelisatiewerk de spil is van al het werk hier en een "Internationaal wijkcentrum" past mogelijk beter in dat plaatje dan een commerciele camping.

Zomerkamp aan de zee

Het was een tijdje onzeker maar nu staat het zomerkamp aan de zee toch gepland: vanaf 8 augustus, op de camping in Maslenica. Het plan is om met maximaal 20 jongeren te gaan en het uiteindelijke aantal hangt even af van de financiele mogelijkheden. Verdiensten van de camping zijn in ieder geval voldoende voor 10 jongeren en dat wordt de kookploeg (Paula, Patricia, Pamela, Ismet, Zoran, Nikolina, Kristina, Martina, Mario, Viktorio, Maja). Voor de andere 10 jongeren zoeken we nog sponsoring. Het thema van het vorige kamp was "bouwen" en het kamp aan de zee wordt een voortzetting van dit thema.

Oma Kika gaat binnenkort naar het ouderenhuis in Krstinja. Met ons als gezin gaat het goed. We zijn allemaal gezond. Emma heeft haar eerste tandjes en worstelt met het doorkomen van de andere tandjes. Manuel is op school aangenomen in Maljevac en ondertussen moet hij huiswerk blijven doen voor de school in Nederland. We blijven heel veel praktisch werk overhouden en blijven op zoek naar hulp hierin.

Hartelijke groeten van ons allemaal;

Bijdragen voor het zomerkamp, jongerenwerk en wijkcentrum kunnen worden overgemaakt op giro 4723003 tnv Stg.Jonah inz. outreach Krajina te Ede.

zondag, 31 juli 2011 08:40

Gezinscamping DUGA

Beste mensen,

Deze mail geldt als aanvulling op de vorige mail waarin ik probeerde uit te leggen dat de investering in een commerciele camping te groot is voor ons om het plan van "DE CAMPING" door te zetten. Maar: we hebben ook een mogelijkheid een gezinscamping te openen. Maximaal toegestane campingplaatsen is dan 7 en er lijken minder bouwvergunningen en projectanten nodig te zijn om dit mogelijk te maken. Ondertussen worden we herhaaldelijk gebeld door mensen uit Nederland die onderweg zijn naar Kroatie en die willen kamperen bij ons. Dit, opgeteld bij het succes van de zomer, houdt ons gemotiveerd om het idee van de camping in ieder geval op kleinere schaal door te zetten. Conclusie en gebed:
- Deze en volgende week ben ik bezig met het opstellen van een aanvraag tot het openen van een gezinscamping. Dat vraagt aardig wat tijd en geduld om de nodige papieren te verzamelen.
- We hebben een overzicht van voorwaarden waar ons terrein aan moet voldoen om een gezinscamping te mogen starten. Dat betekent een investering in tijd en geld. Voorbeelden: electriciteitsnet moet verder worden aangelegd, we moeten hekwerk maken rond ons terrein, warmwaterleidingen moeten worden aangelegd, we moeten enkele nieuwe terrassen uithakken in de buurt van het huisen we moeten een paar vrachtwagens grind bestellen. Ik ben een compleet plan aan het schrijven en dit plan is te vinden onder "downloads".
 

Tot zover. Mijn excuses voor de onvolledige mail van vorige week en mocht een en ander niet helemaal duidelijk zijn, stuur dan de vragen even naar mij toe. Bellen kan ook: 00385 47 8923529 / Mob. 00385 95 504 2222 (voor sms); Goedkoop bellen kan via www.nonoh.net

Hartelijke groeten!
Meindert
woensdag, 30 november 2011 10:53

Planning

Hier komt de planning 2011 - 2012 met een overzicht van activiteiten en werkzaamheden die we tot het einde van 2012 hopen uit te voeren. Daarbij ook een overzicht van openstaande vacatures, mensen die nodig zijn en die eventueel beschikbaar zijn.et is ook een overzicht van alle benodigde materialen en financieen om activiteiten en werkzaamheden mogelijk te maken. Het is de bedoeling dat deze planning samen met alle betrokkenen, online verder wordt uitgewerkt. Vraag Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. daartoe om inloggegevens.

zondag, 18 december 2011 14:26

Programma superhero's

Doelstelling:

Het doel van dit programma is om jeugd te laten zien dat er geen held bestaat, ongeacht zijn (haar) macht, als Jezus.
Jezus is de enige echte super held!

Andere leerdoelen:

- Wij zijn geroepen om held te zijn want: als volgeling van Jezus ben je anders en dapper.

- Held zijn betekent niet dat je superktrachten hebt maar dat je durft te vertrouwen en geloven in de superkracht van Jezus; Held zijn betekent klein in kracht maar getrouw.

Om voor voldoende kinderen laten zien, de gasten nodigen we een aantal van de helden die nu de huidige en dat kinderen leren kennen. Wanneer onze helden komen naar het kamp, gadgets interview en proberen uit te vinden of hij (zij) functies die nodig zijn super held hebben. Na een interview met de held, en vergelijk de functies met Jezus en verhalen uit het Nieuwe Testament dat we kamperen aan het eind tot de conclusie dat Jezus is de enige super held.

Helden die worden uitgenodigd als gasten zijn:

Spiderman - de liefde voor de vijand (I-Good Samarjanin)
Ben 10 - zelfopoffering;
Peter Pan-Oprostaj;
Superman - Healing;
Jezus - de echte super held!
Idee:
Er zijn actuele televisie superhelden zoals Spiderman, Superman, Ben 10 etc. Maar de Bijbel toont echte superhelden. Waar verschillen zij in?
1)    Jeugd laten ontdekken welke superhelden er op TV getoond worden
2)    Jeugd laten ontdekken welke superhelden de Bijbel toont
3)    Praten over verschillen
4)    Zijn er nu nog echte helden? Wie zijn dat? Hoe zijn die? Waarom zijn dan helden.
5)    Jij kunt held zijn. Is dat zo? Erger nog: het is de bedoeling dat je held wordt. Waarom?


Activiteit: In 5 minuten 6000 jaar Bijbelse geschiedenis vertellen en per groepje zoveel mogelijk Bijbelse superhelden laten opschrijven.


Verschillen:
1)    Fantasiehelden ten op zichte van werkelijkheid; Vraag is dan: waarom worden er superhelden verzonnen als er ook echte helden waren? Waarom superhelden in fantasie als er nu nog echte helden (kunnen) zijn? Waarom superhelden in fantasie als we ook zelf helden kunnen zijn! Doel van God in tonen van helden: dat ook wij helden zullen worden.
2)    Fantasiehelden hebben krachten die anderen niet hebben. De echte helden uit de Bijbel zijn gewone mensen die vanwege geloof en moed helden werden.  Jezus werd held juist doordat hij Zijn Goddelijkheid aflegde.
3)    Fantasiehelden redden van vijanden die ons lijfelijk en van buiten af aanvallen. Jezus redt ons van innerlijke vijanden en van geestelijke vijanden.

Toneel:

(Benodigheden: lichtblau trainingspak met embleem van Superman, schuimrubber voor de spieren, rode cape)

Dit alles maken we duidelijk via het evangelie van Lukas waar we "Superman" de rol van "Jezus" laten spelen. Meindert speelt "Superman"; hulp komt van Edisa, Manuel, Irnad, Kristina en Samira. Na het toneel wordt het verhaal uit het evangelie voorgelezen. In de kleine groepjes wordt gepraat over de verschillen en vooral over het "waarom" van de verschillen.

Elke dag wordt zo een gedeelte uit het Lukas Evangelie nagespeeld. Direct daarna volgt (toneel) gesprek tussen Superman en zijn volgeling (Edisa) die steeds minder begrijpt van de doelstelling en werkwijze van Superman. Edisa komt elke dag tot de conclusie dat er iets ontbreekt in het arsenaal van Superman. Dat is de Geestelijke wapenrusting. Elke dag ontdekt zij zelf, door te lezen in de Bijbel en te praten met God, een deel van de wapenrusting. Die gaat zij vervolgens maken (en die maken we in de kleine groepjes) en 's avonds toont ze die aan Superman die dat allemaal onzin vindt. Vervolgens komen ze beiden in een probleem terecht waar Edisa met behulp van de wapenrusting tot een oplossing komt terwijl Superman geen oplossing heeft. Edisa gaat zichzelf "Super Bible Girl" noemen.

Dag 1: Superman wordt verzocht in de woestijn. De duivel (Samira?) zegt: als jij de Redder bent, 1) maak dan van de stenen brood, 2) gooi jezelf van de tempel en 3) buig voor mij. Antwoord Superman: 1) dat kan ik niet, 2) wat flauw, ik wil me ook wel van de hoogste berg laten vallen,. Wil je het zien? Superman geeft show en heeft goede tijd met de duivel. 3) Superman pakt de duivel bij zijn kladden en gooit hem alle kanten op. "Wie is hier de baas!" "Ik ben de sterkste!", zegt Superman en de duivel gaat lachend weg: "ja, ja, jij bent de sterkste, jij bent de baas. Ha ha ha...!!!" Superman begrijpt niet waarom de duivel nu zo moet lachen. Dat is de eerste vraag voor in de kleine groepjes.

(Let op: dit is niet een makkelijk onderwerp en vraagt van de leiding goede voorbereiding om te kunnen uitleggen waarom Jezus besloot om niet in te gaan op de vragen van de duivel, altijd antwoordde met een Woord van God, Zijn macht niet wilde tonen. De opdracht van Jezus was als eerste om mens te worden / te zijn en daarin geheel zoals wij om ons zo te kunnen redden.

Edisa wordt volgeling van Superman.

Lessen:
1)    Je kunt held zijn in God’s ogen want: vandaag is het niet meer normaal als je anderen liefhebt; zeker niet als je vijanden liefhebt. Maar dat is wel de bedoeling.  Held = durft anders te zijn dan de rest en is een voorbeeld in wat goed is. Hij is dapper. Wil je Jezus volgen? Daarvoor moet je een held zijn.

SCHEMA (voorbeeld):
8u00-08u30 = Leraar Meeting (Prayer Day ...)
8:30-09u00 = ontwaken
9u00-9u30 Ontbijt
09:30-10u00 = stille cas per kamer
10u00-10u30 = Vieren + Drama
10u30-11u00 Bijbel lessen
11u00-11u20 = discussie in kleine groepen
11u20-13u00 = Vrije Tijd
13:00 tot 14:00 uur Lunch
14:00 tot 15:00 uur vrije tijd (rest in de kamers)
15u00-15u30 = Bait
Workshops 15u30-17u00
17:00 tot 18:30 = Free Time
18:30 tot 19:30 = Diner
20.00 tot 21.30 uur avondprogramma
21:30 tot 22:00 = Voorbereiden om te slapen
22:00 = Shhh ....

maandag, 28 mei 2012 15:51

Verantwoordelijkheden

Inleiding

Teveel nog wordt Projekt DUGA door betrokkenen en buitenstaanders bekeken als "het project van Meindert en Samira". Projekt DUGA is echter veel meer dan dat. Het is een project voor iedereen met een missie in relatie tot de Krajina / de Kordun in Kroatie en Bosnie maar ook voor iedereen die interesse heeft in een evangelische missie in het algemeen. De praktijk heeft dit bewezen. Sinds 1999 hebben enkele honderden vrijwilligers meegeholpen uit verschillende landen en continenten. Toch wordt Projekt DUGA nog altijd aangewezen als zijnde "het project van Meindert en Samira".
Het gezin Jorna maakt als gezin ondertussen ook de nodige veranderingen mee. Gezinssamenstelling is veranderd en ook de schoolverplichtingen. Als Projekt DUGA nooit werkelijk meer wordt dan "het project van Meindert en Samira", is de kans groot dat over enkele jaren Projekt DUGA niet meer bestaat omdat gezin Jorna er dan mogelijk niet meer is. Kortom, het is tijd om Projekt DUGA duidelijker te definieren als een gezamelijk, internationaal, interregionaal en interkerkelijk project. De lijst met verantwoordelijkheden is opgesteld door Meindert, Samira, Ismet, Dragan en Edis en nog enkele locale Kroatische jongeren met als doel de verantwoordelijkheden vanaf heden te gaan delegeren.

Overzicht werkzaamheden, kosten en andere verantwoordelijkheden

Jaarlijks terugkerende werkzaamheden en bijkomende kosten
(Bij onderstaande berekening is uitgegaan van uitbetaling van een werkkracht van 20 Euro per werkdag.)

Grasmaaien
Vanaf eind april is het noodzakelijk om te beginnen met maaien. Die noodzaak blijft tot begin september. Gras groeit hier uitermate goed. Dit betekent:
(1) dat de tractor moet worden onderhouden.
(2) dat minstens 1 benzine maaier moet worden onderhouden
(3) dat minstens 1 kantjesmaaier / trimmer moet worden onderhouden.

Geschatte kosten onderhoud, afschrijvingen en brandstof per seizoen
•        Onderhoud: 200 Euro (1) + 40 Euro (2) + 40 Euro (3) = 280 Euro
•        Afschrijvingen: 100 Euro (1) + 50 Euro (2) + 50 Euro (3) = 200 Euro
•        Brandstof: 50 Euro (1) + 50 Euro (2) + 50 Euro (3) = 150 Euro
    Totaal: 630 Euro
1.    Wat betreft tractor: begin mei kan met de tractor de speelterreinen en terreinen rond de blokhutten worden gemaaid. Daarvoor is 1 dag nodig. Eind mei is het nodig om het grote terrein (1.5 hectare) te maaien met de tractor. Dat kost 2 dagen. Speelterreinen en terreinen rond blokhutten moeten vervolgens nog twee maal gemaaid worden met de tractor. Het grote veld moet in het najaar nogmaal helemaal gemaaid worden. Totaal: 7 dagen werk.
2.    Wat betreft bezinemaaier: Vanaf begin mei wordt erf, terreinen om het huis, rondom de blokhutten en alle kampeerplaatsen voor tenten met de bezinmaaier gemaaid. Dat kost 4 dagen. Dit is nogmaals nodig in juli. Totaal: 8 dagen werk.
3.    Wat betreft trimmer: Begin mei tot eind mei moet met de trimmer alle zijkanten en greppels worden gemaaid met de trimmer. Dat kost 3 dagen. Dat is nogmaals nodig in juli. Totaal 6 dagen werk.
4.    Wat betreft handzeis: aan begin van seizoen (vanaf eind april / begin mei) is er iemand nodig die 3 dagen met de handzeis hoog gras en struiken verwijderd. Vervolgens is op de helft van het seizoen (juli) opnieuw iemand nodig voor 2 dagen om dit met de handzeis bij te houden. Totaal: 5 dagen werk.

    Totaal aan benodigde dagen: 26 dagen x 20 Euro per dag = 520 Euro


Reparatie en onderhoud
(1) Sanitair: waterleidingen, septische put, verlichting, deuren. Per seizoen 5 dagen werk. Geschatte materiaalkosten: 200 Euro.
(2) Daken, terrassen, tegeltjes, omheiningen. Per seizoen 5 dagen werk. Geschatte materiaalkosten: 200 Euro
(3) Speelterreinen. Per seizoen 2 dagen werk.
(4) Verfen sanitairgebouw, omheiningen (200 meter), 3 blokhutten, fietsenschuur, kantine en andere schuren: Per seizoen 7 dagen werk. Geschatte materiaalkosten: 150 Euro.
    Totaal: 19 dagen x 20 Euro = 380 Euro + Materiaalkosten: 550 Euro = 930 Euro
Totaal aan onderhoudskosten: 2080 Euro

Jaarlijks terugkomende projectkosten
(1) Weekendprogramma voor jongeren: materiaalkosten 400 Euro per jaar, eten en drinken 1250 Euro per jaar (kosten vervoer zijn verwerkt in punt 4.
(2) Zomerkampen: ongeveer 3500 Euro per jaar
(3) Winterkampen: ongeveer 1500 Euro per jaar
(4) Onderhoud, afschrijving en gebruik 9 persoonsbus: registratie 500 Euro per jaar, afschrijvingen 1200 Euro per jaar, onderhoud 600 Euro per jaar, brandstofkosten 3000 Euro per jaar = 5300 Euro per jaar.

Totaal aan lopende projectkosten gerelateerd aan de activiteiten: 11.950 Euro per jaar

Totaal projectkosten (voorlopige schatting van 29 mei 2012): 2080 + 11950 = 14.030 Euro per jaar


maandag, 21 mei 2012 21:36

Meindert over zending

Meindert schrijft zijn ervaringen in relatie tot zending op in een blog dat te volgen is via dezending.nl

vrijdag, 30 september 2011 06:03

Volg ons op Facebook

Ga naar www.facebook.com/projektduga en blijf op de hoogte. Hier kunt u altijd in contact met ons komen.

Read More

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec sit amet nibh. Vivamus non arcu. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam dapibus, tellus ac ornare aliquam, massa diam tristique urna, id faucibus lectus erat ut pede. Maecenas varius neque nec libero laoreet faucibus. Phasellus sodales, lectus sed vulputate rutrum, ipsum nulla lacinia magna, sed imperdiet ligula nisi eu ipsum. Donec nunc magna, posuere eget, aliquam in, vulputate in, lacus. Sed venenatis. Donec nec dolor vitae mauris dapibus ullamcorper. Etiam iaculis mollis tortor.

In erat. Pellentesque erat. Mauris vehicula vestibulum justo. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Nulla pulvinar est. Integer urna. Pellentesque pulvinar dui a magna. Nulla facilisi. Proin imperdiet. Aliquam ornare, metus vitae gravida dignissim, nisi nisl ultricies felis, ac tristique enim pede eget elit. Integer non erat nec turpis sollicitudin malesuada. Vestibulum dapibus. Nulla facilisi. Nulla iaculis, leo sit amet mollis luctus, sapien eros consectetur dolor, eu faucibus elit nibh eu nibh. Maecenas lacus pede, lobortis non, rhoncus id, tristique a, mi. Cras auctor libero vitae sem vestibulum euismod. Nunc fermentum.

Mauris lobortis. Aliquam lacinia purus. Pellentesque magna. Mauris euismod metus nec tortor. Phasellus elementum, quam a euismod imperdiet, ligula felis faucibus enim, eu malesuada nunc felis sed turpis. Morbi convallis luctus tortor. Integer bibendum lacinia velit. Suspendisse mi lorem, porttitor ut, interdum et, lobortis a, lectus. Phasellus vitae est at massa luctus iaculis. In tincidunt.

Integer fermentum elit in tellus. Integer ligula ipsum, gravida aliquet, fringilla non, interdum eget, ipsum. Praesent id dolor non erat viverra volutpat. Fusce tellus libero, luctus adipiscing, tincidunt vel, egestas vitae, eros. Vestibulum mollis, est id rhoncus volutpat, dolor velit tincidunt neque, vitae pellentesque ante sem eu nisl. Donec facilisis, magna eget elementum pellentesque, augue arcu aliquet eros, eget convallis mauris ante quis magna. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Aenean et libero. Nam aliquam. Quisque vitae tortor id neque dignissim laoreet. Duis eu ante. Integer at sapien. Praesent sed nisl tempor est pulvinar tristique. Maecenas non lorem quis mi laoreet adipiscing. Sed ac arcu. Sed tincidunt libero eu dolor. Cras pharetra posuere eros. Donec ac eros id diam tempor faucibus. Fusce feugiat consequat nulla. Vestibulum tincidunt vulputate ipsum.

Nullam eget neque. Nullam imperdiet venenatis ligula. Integer a leo. Nunc consectetur. Maecenas sem. Proin vulputate, massa vel volutpat laoreet, purus erat pretium ligula, eget varius arcu nibh sed libero. Fusce ante. Nullam interdum aliquet metus. Ut ultrices vestibulum tellus. Praesent quis erat. Nam id turpis sit amet neque cursus luctus. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Quisque id tortor. In vitae sapien. Nunc quis tellus.

vrijdag, 30 september 2011 06:03

Volg ons op Twitter

Klik op de button hieronder. Nog geen twitteraccount? Twitter is een eenvoudige manier om op de hoogte te blijven van actuele gebeurtenissen bij Projekt DUGA. Ga naar www.twitter.com/projektduga en zie de updates.

 

Pagina 10 van 11